Jockey Journal Forum banner

Eenvoudig Shovelhead bedradingsschema nodig

1 reading
72K views 41 replies 6 participants last post by  Erlomd  
#1 · (Edited by Moderator)
Dus, ik heb een eenvoudig bedradingsschema nodig voor mijn 1977 shovel project.

Ik gebruik het volgende:

-een hella enkele straal koplamp
-Het stuur heeft een startknop, een tuimelschakelaar voor de motorstop en een remhendelschakelaar
-2 draads barrel contactslot
-Crane Digital ontsteking
-Regelaar
-Startmotor
-Startmotorrelais
-Dyna bobine met 2 aansluitingen
-Achter remlichtschakelaar
-Achterlicht

Geen richtingaanwijzers, claxon of iets anders.

*Terzijde, ik heb wel het op het frame gemonteerde bedradingsverdeelblok aan de achterkant van de Dyna bobine.

Bedankt, mensen, voor jullie hulp

#4 ·
Het zou in uw eigen belang zijn om het laadsysteem te updaten naar de evo 32 ampère, aangezien elke motorzaak een regelaar heeft als u op de weg rijdt en niet hoeft te wachten op de post voor een 11 ampère.

Wat u wilt is heel gemakkelijk te bereiken - teken het op papier uit, 8 kleuren zouden voldoende moeten zijn en een 20 ampère plastic stroomonderbreker, maar ik zal op zoek gaan naar een diagram

• Helpful
Reactions: JJ Admin
#5 ·
Ja, ik heb het een tijdje geleden geĂĽpdatet naar digitaal. Crane Cams denk ik. Ik heb het in 2000 laten doen, dus het is al een tijdje geleden. Maar het is geĂĽpdatet naar het 12v 30amp relais.

#7 ·
Ik denk dat John goed advies geeft en ik doe wat hij zegt; Ik gebruik een Evo-laadsysteem op al mijn Shovels.

Dat gezegd hebbende, 32A voor een chopper of afgeslankte motorfiets is complete overkill. Als je dit doet, laat dan de koplamp de hele tijd branden, anders kook je de batterijen.

#10 · (Edited)
Uw kleurenschema toont dat de reg-draad naar de negatieve pool van de batterij gaat, dat is verkeerd, hij gaat naar de positieve pool van de batterij.
ja, mijn schema was compleet waardeloos...niets werkte goed. :(

Dus, ik heb het bijgewerkt met deze... (hopelijk is alles oké?)

Laat me weten als er iets ontbreekt of onjuist is. Bedankt jongens.

Ook een domme vraag, maar raakt de batterij niet leeg als de spanningsregelaar constant op de positieve pool van de batterij staat?

Image

#11 · (Edited)
Weer een paar verkeerde draden. Geen reg-draad gaat naar de batterij zonder zekering.
Enkele schema's.
https://www.pinterest.com/carvel24/amf-shovelhead-diagrams/
Op de pluspool van de batterij, reg-draad, dikke draad naar de batterijaansluiting van de solenoïde en een zekering. Op de zekering, draad naar het contactslot. Op het contactslot, verlichting (zekering met lagere ampèrewaarde dan die op de batterij, optioneel, en ik zou de stadslichten schakelen), startknop en ontsteking [kan via de kill-schakelaar op de stuurstangen lopen]. Op de startknop draad naar Bosch relais aansluiting 86 en massa 85. Van de batterijaansluiting van de solenoïde [lange bout], draad naar 30 op het Bosch relais. Van de startaansluiting van de solenoïde [kleine aansluiting] draad naar Bosch 87. Van de startaansluiting van de solenoïde [korte bout], dikke draad naar de startmotor.

#12 · (Edited)
Weer een paar verkeerde draden. Geen reg-draad gaat naar de batterij zonder zekering. Enkele schema's. https://www.pinterest.com/carvel24/amf-shovelhead-diagrams/ Op de pluspool van de batterij, reg-draad, dikke draad naar de batterijpool van de solenoïde en een zekering. Op de zekering, draad naar het contactslot. Op het contactslot, verlichting (zekering met lagere ampère dan die op de batterij, optioneel, en ik zou de stadslichten schakelen), startknop en ontsteking [kan via de kill switch op de stuurstangen lopen]. Op de startknop draad naar Bosch relais aansluiting 87 en massa 85. Van de batterijpool van de solenoïde [lange bout], draad naar 30 op het Bosch relais. Van de startpool van de solenoïde [kleine pool] draad naar Bosch 87. Van de startpool van de solenoïde [korte bout], dikke draad naar de startmotor.
Bedankt! Hier is het schema met wat je noemde...
Image

#16 ·
Ik heb dit net opgegraven, het was van toen ik mijn FXS een paar jaar geleden bedraad heb, ik heb de uitsnijdrelais/zekeringen niet getekend & het heeft een hi/lo die je niet nodig hebt, maar die gemakkelijk te gebruiken is, slechts één enkele schakelaar..........ik hoop dat het helpt

Attachments

#17 ·
Verwijder nu de rode draad tussen de accupool van de solenoĂŻde en de belastingzijde van de stroomonderbreker. De solenoĂŻde heeft een accukabel nodig van de pluspool van de accu naar de accupool van de solenoĂŻde [lange pool]. Verwijder ook de stroomonderbreker op de regelaar naar de pluspool van de accu. Groene draad van de startknop gaat naar de belastingzijde van het contactslot, niet naar de aarde op klem 85 op de Bosch. Oranje draad hoort ook aan de belastingzijde van het contactslot.

#18 · (Edited)
Verlies nu de rode draad tussen de solenoĂŻde-accupen en de belastingzijde van de stroomonderbreker, de solenoĂŻde heeft een accukabel nodig van pluspool naar de solenoĂŻde-accupen [lange pen].
Verlies ook de stroomonderbreker op de regelaar naar de pluspool.
Groene draad van de startknop gaat naar de belastingzijde van het contactslot, niet naar de aarde op klem 85 op de Bosch. Oranje draad hoort ook aan de belastingzijde van het contactslot.
Begrepen...wat dacht je hiervan?

Image

#19 ·
Ik zou geen stroomonderbreker van de regelaar voor de batterij gebruiken, maar tussen de batterij en de hoofdaansluiting naar de schakelaar, en waarom 2 stroomonderbrekers voor de lichten?... Doe het simpel en het is makkelijker, in mijn tekening heb ik ze niet getoond, maar je hebt er maar een of twee nodig op de hele motor, je gebruikt tenslotte niet zoveel als een standaard motorfiets.

#20 · (Edited)
Ik zou geen stroomonderbreker van de regelaar voor de batterij gebruiken, maar tussen de batterij en de hoofdaansluiting naar de schakelaar, en waarom 2 stroomonderbrekers voor de lichten? ... Doe het simpel en het is makkelijker, in mijn tekening heb ik ze niet laten zien, maar je hebt er maar een of twee nodig op de hele motor, je gebruikt tenslotte niet zoveel als een standaard motorfiets
Bedankt voor de tip! Ik heb het nu aangepast met wat je aanbeveelde.

#21 · (Edited)
Dat klopt ongeveer, zou ik zeggen, ........maar als je het gaat bedraden, zul je misschien merken dat het netter is als de + voeding van de batterij direct naar het contact gaat met de 30A zekering/stroomonderbreker in de lijn, & de zware + kabel gaat apart naar de solenoïde vanaf de batterij. Puur voor een minder rommelige routing, op die manier heb je maar één voeding naar de schakelaar die de stroom direct van daaruit verdeelt. Als je begrijpt wat ik bedoel en ook dichter bij het fabrieksschema, zie mijn schema HIERONDER, Ik heb het aangepast om de stroomonderbrekers toe te voegen en de idiot lights & hi/lo te verwijderen. Zonder het oliedruklampje & de schakelaar moet je een oliedrukmeter monteren vanaf de achterste tuimelmoer aan de rechterkant van de motor voor visuele veiligheid, maar als je een minimalistische motorfiets wilt, monteer er dan geen.

Attachments

#23 ·
dat klopt wel ongeveer, zou ik zeggen, ........maar als je het gaat bedraden, zul je misschien merken dat het netter is als de + voeding van de accu rechtstreeks naar het contactslot gaat met de 30a zekering/stroomonderbreker in de lijn,
& de zware + kabel gaat alleen naar de solenoĂŻde vanaf de accu.
puur voor een minder rommelige routing,
op die manier heb je maar één voeding naar de schakelaar die de stroom rechtstreeks van daaruit verdeelt.
als je begrijpt wat ik bedoel en ook dichter bij het fabrieksdiagram,
zien mijn diagram HIERONDER,
ik heb het gewijzigd om de stroomonderbrekers toe te voegen en de idiot lights & hi/lo te verwijderen.
zonder het oliedruklampje & de schakelaar moet je een oliedrukmeter van de achterste tuimelmoer aan de rechterkant van de motor monteren voor visuele veiligheid, maar als je een minimalistische motorfiets wilt, monteer er dan geen
Dat is geweldig om te horen! En ik vind de schonere bedrading leuk! Morgen ga ik alles op de motorfiets in orde maken. Als alles werkt (ik hoop het), dan zal ik de tijd besteden aan het knippen, solderen, organiseren en routeren van alle draden.

Ik heb ook het op het frame gemonteerde draadverdeelblok achter de spoel, dus misschien kunnen sommige draden daar samenkomen voor een nettere uitstraling.

Nogmaals bedankt voor alle hulp!

#29 · (Edited)
Als je dit heavy duty relais van W&W haalt, leid je de hoogspanningsdraden naar de startsolenoĂŻde (niet afgebeeld maar tussen het relais en de startmotor) rechtstreeks ervan af voor minder bedrading https://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=!185973.

& DIT is hoe je het (en ELK relais) helemaal bedraad
oh man! dat klopt! de aarddraad.
Image

Bedankt man! Dat is ook een heel mooi relais! dus hier is mijn bijgewerkte diagram met die aardstartknop behandeld.

Image

#37 ·
Vergeet alle raadspellen, ik heb precies gepost wat je wilt, waarom gebruik je het niet?.....
Dat zal ik doen. Ik ben gewoon nieuwsgierig, heb je de kleine zijpaal op de startsolenoĂŻde overbrugd naar de positieve pool van de batterij op de startsolenoĂŻde?

Attachments

#38 · (Edited)
zodat wanneer het relais stroom via de hoogspanningskabel naar de solenoĂŻde stuurt,
het tegelijkertijd (via de 'overbruggings'-draad) de solenoĂŻde 'activeert' zodat deze de koppelingsarm inschakelt die de bendix op het tandwiel inschakelt,
tegelijkertijd shunt het de hoogspanningsvoeding naar de startmotor via de hoogspannings-shuntcontacten in de dual-function solenoĂŻde,
Het voert de 2 dingen tegelijkertijd uit, maar als het ware afzonderlijk van dezelfde eenheid.
Als dit niet gebeurt, zal de startmotor niet draaien en de motor niet omdraaien, wat het hele punt van de solenoĂŻde is.....
je maakt het ingewikkelder door een klein laagspanningsrelais te willen gebruiken in plaats van het standaard Harley-relais of het heavy duty kleine relais van W&W, zoals u in een eerdere post is getoond,...
omdat u niet lijkt te willen luisteren en het gewoon wilt doen en steeds weer dezelfde vragen aan verschillende mensen blijft stellen nadat u is verteld hoe het moet, ben ik hier weg,

#41 ·
Image
Het enige dat er mis is met deze foto is dat de groene draad naar de startknop naar de witte draad moet gaan die uit het contactslot komt. Zo is de startknop altijd heet. Bedraad de fiets. Pete heeft haast.;)

#42 · (Edited)
Image

Het enige dat er mis is met deze foto is dat de groene draad naar de startknop naar de witte draad moet gaan die uit het contactslot komt. Zo is de startknop altijd heet. Bedraad de fiets. Pete heeft haast.
Image
Holy smokes! Ik zat er helemaal naast!
Bedankt man! Ik ga het nu bedraden! Ik denk dat ik wel gezakt ben voor het examen 😒

hier is de uiteindelijke weergave:

Image