Hatch,
Je recept lijkt erg op dat van mij voor Britse motoren.
* Als de timinggewichtassemblage geen totale rommel is en ik zonder batterij wil rijden, houd ik de contactpunten en gebruik ik een condensator. Nieuwe rotor (sterkere magneten) bijna altijd ter ondersteuning van batterijloze werking.
* Als de gewichtsassemblage kapot is (en de meeste waar ik mee te maken heb gehad, zijn dat), gebruik ik een Boyer en een batterij met een NIEUW driefasig laadsysteem. Meer geld vooraf, maar ZERO onzin verderop. En zoals iedereen die daadwerkelijk zijn postcode op een oude motorfiets achterlaat, weet, kost de onzinroute uiteindelijk toch meer.
* Als ik de originele Lucas-schakelaars of andere twijfelachtige schakelaars en apparatuur behoud, zet ik ze over het algemeen op een aftakcircuit met behulp van een $12 auto-relais. Op die manier blijft de hoofdbedrading heel eenvoudig en veilig, maar kun je de originele uitstraling behouden. Originele schakelaars lijken gevoelig te zijn voor kortsluiting, met name de oude. Het is niet al te ingewikkeld, ik zet meestal de claxon, de tri/duo-schakelaar en de ontstekingscilinder (indien origineel en slordig) op dit circuit, allemaal achter één relais.
* Ik heb altijd hetzelfde kleurenschema gebruikt voor al mijn motoren, zodat ik het later niet hoef te onthouden. .
- ROOD voor ongeschakelde plus
- ZWART voor massa
- BLAUW voor verlichting
- GROEN voor ontsteking (en alles wat het "laat lopen")
- BRUIN voor remschakelaar(s) en lamp
- Overig, afhankelijk van wat ik heb liggen, voor alle accessoires
* Het in- en uitwisselen van batterijen is een gedoe als je meer dan één of twee draden naar de aansluitingen hebt. Ik gebruik ofwel een centrale klemmenrij onder de stoel voor alle aansluitingen (één plek voor elk van de bovenstaande kleuren) of maak een plug-in stijl pigtail voor de batterij zodat ik deze met de hand kan loskoppelen om te verwijderen/installeren.
* Ik weet dat velen voorstander zijn van meerdere circuits met zoveel zekeringen. Ik ben niet van die school. Ik heb het prima gedaan met één hoofdzekering die gemakkelijk toegankelijk is. Dit werkt prima als je de bedrading vanaf nul hebt gedaan en niet een heleboel draden en dubieuze verbindingen hebt. Als je een duur elektronisch onderdeel hebt dat je wilt beschermen, gebruik dan in ieder geval nog een zekering voor dat onderdeel.
* Plaats alles wat je ONDERWEG nodig zou KUNNEN hebben, op een plek waar je het GEMAKKELIJK kunt bereiken.
* Plaats onderdelen die gevoelig zijn voor hitte in gebieden die luchtstroom krijgen en waarschijnlijk niet heet worden.
* Monteer trillingsgevoelige onderdelen van rubber of schuim.
Dat is zo ongeveer alles wat me te binnen schiet.
Jason